mandag den 2. februar 2009

Digitale fortælleformer



Sådan her er mit billede. Billedet fortæller om et mareridt. Vi kender sikkert alle mareridt omkring en klovn. Jeg fandt baggrundsbilledet på google og overvejede hvad jeg kunne benytte det til. Først ville jeg lave et billede af grimasser, eller et billede af en grimasse, der få et barn til at græde. Men så opdagede jeg den onde klovn og kom i tanke om et mareridt jeg selv havde som barn omkring en klovn efter at have set filmen "ES":)
Jeg havde lidt svært med at finde selve programmet, så jeg fik lidt hjælp til download. Ellers kendte jeg allerede til programmet- det var ikke så svært pga af det. Der har ikke været så meget læring, da jeg i forvejen kendte til PAINT. Net udfra min tidligere skole. Man kan udmærket benytte dette program i sit senere erhverv- ligemeget med hvilken målgruppe man har tænkt sig at arbejde. Det er et god redskab at have til en selv, men også sammen med målgruppen. I næste praktik kan man feks lave en aktivitet sammen med brugerne, hvor man kan lave billeder og få brugerne til selv at benytte programmet. Hvordan vil deres billede se ud og hvorfor har de valgt sådan? Man kan lave en didaktisk forløb med dette emne. Denne form afhænger af målgruppen, men man kan også selv omvandle billederne i programmet og på en anden måde inddrage brugerne.
Jeg ved ikke om man kan se, at billedet består af to klovne, der overlapper hinanden? Men, da billedet var færdig synes jeg , at det var ligemeget, da billedet også på denne måde havde samme virkning.

2 kommentarer:

sweetazur sagde ...

Billedet er blevet rigtig flot, synes jeg.
Hvor har du smidt linksen/infoen om hvor du har fundet billederne, altså hvem der har taget dem, eller lagt dem ud på nettet?

m.v.h.
Annika

Jennifer sagde ...

Det stod såmen ikke i opgaveformuleringen, at vi skulle det...men et billede fandt jeg under:http://www.abildskov.dk/2006_12_01_archive.html
det er det af den onde klovn...
andet billede af den "rare" klovn:http://www.amatoergalleriet.dk/menu.htm
mit baggrundsbillede kan jeg ikke længere finde...